Wat een fantastische opkomst bij het Paasvuur op Paaszondag en wat was het gezellig. De schattingen liepen uiteen van 300 tot 500 mensen die samen met ons naar het grote vuur kwamen kijken.

De vergunning kwam pas laat binnen dus in een tijdsbestek van twee weken moesten we voldoende geschikt hout verzamelen om een bult te kunnen maken en de mensen op de hoogte stellen dat het feest kon doorgaan. Achteraf hadden we ons geen zorgen hoeven maken, op facebook scoorde het bericht binnen enkele uren al 4000 hits en werd het veel gedeeld. Ook werd er meteen plaats ingeruimd in de Wiekslag en bij Winsumnieuws, fantastisch allemaal.

Veel mensen maakten gebruik van de mogelijkheid iets te drinken te halen bij de stand van Pub69. Wat de feestvreugde aanzienlijk verhoogde. We hadden graag een aantal partytenten geplaatst, maar die wilden helaas niet blijven staan door de harde wind van die middag.

Om 20.00uur werd het vuur ontstoken door Dhr. Ebo en Peter Drewes. Mooi was te zien hoe in het begin de spanning van de gezichten van de kinderen was af te lezen en dat die naarmate het vuur hogerop laaide ontspanden en een aantal zelfs ondeugend begonnen te grijnzen.

Jammer dat het niet de hele avond droog bleef waardoor een groot aantal bezoekers vroegtijdig huiswaarts keerden. De blijvers konden het volhouden tot ongeveer 22.00 toen het echt serieus begon te regenen.

Al met al kunnen we concluderen dat het ondanks de regen en de moddervboeten een gezellige avond was. Hiervoor willen wij jullie allen dan ook hartelijk bedanken.

Speciale dank gaat uit naar Ebo en Janneke Drewes die hun land belangeloos ter beschikking hebben gesteld om dit alles mogelijk te kunnen maken.

We hopen natuurlijk iedereen het volgend jaar tijdens het Paasvuur weer te mogen begroeten.

Zaterdag a.s., 30 januari, wordt voor de 9e maal de Jupiter Cross gehouden. Een leuke en uitdagende hardloopwedstrijd in het Potmaarbos te Winsum.
Voor iedereen is er de mogelijkheid om op zijn eigen niveau lekker te lopen in een prachtige omgeving. Om 10.00 uur start de recreantenloop met de keuze uit 2.5/5/7.5/10km, om 11.10 uur begint de scholierenloop en om 15.00 uur kunt u deelnemen aan de wedstrijdloop.
 
Voor elke deelnemer is er een herinnering en bij de jeugd krijgen de beste drie in elke categorie uiteraard een medaille. Voor de wedstrijdlopers zijn er waardebonnen beschikbaar gesteld door onze sponsor Sporthuis Winsum.
Voorinschrijven kan tot en met vrijdag en na-inschrijving is mogelijk op de dag zelf tot uiterlijk een half uur voor de start van de eigen serie.
 
Voor meer informatie, zie ook onze website: http://www.jupiteratletiekwinsum.nl/index.php/clubinfo/jupiter-cross
 
We hopen u allen zaterdag te mogen verwelkomen in het Potmaarbos!

Oproep aan de inwoners van Winsum!

 

Bedenk een nieuw evenement voor (Promotie) Winsum.

Om te voorkomen dat we elk jaar met het zelfde repertoire op de proppen komen en omdat we graag willen weten wat voor ideeen u wellicht nog heeft, nodigen wij u uit een evenement te bedenken die wij als Promotie Winsum voor Winsum zouden kunnen organiseren.

De voorwaarden waaraan het evenement aan moet voldoen zijn:

  • Toegankelijk voor alle inwoners van Winsum
  • Het zet Winsum op “de Kaart”
  • Ondernemersvriendelijk  (Geen straten afsluiten e.d.)
  • Het moet passen in een budget van € 3000,-

Nadat we een keuze hebben gemaakt uit de inzendingen, zal het nieuwe evenement in de plaats komen van een ander evenement op onze jaaragenda van 2016 of worden ingepland op de agenda van 2017.

Ideeen kunnen worden gestuurd naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We zijn razend benieuwd en wensen jullie veel succes bij het bedenken van dit nieuwe festijn.

Vriendelijke groeten Promotie Winsum

!!!De uitslag van de poll thema lichtweek 2016 is bekend!!!

Thema 2016: ER WAS EENS .............(sprookjes)

Promotie Winsum bedankt iedereen die met ons mee heeft gedacht en heeft gestemd.

Voor de laatste keer wordt op zaterdag 28 november een Boekenmarkt georganiseerd door het kinderboekenmuseum, dat is gevestigd in het voormalige gemeentehuis aan het Dorpsplein.Hoofdstraat 4 in Winsum.

De Stichting Kinderboek Cultuur Bezit hoopt volgend jaar in het nieuwe onderkomen aan het Kerkpad in Obergum te "wonen". De naam verandert van Kinderboekenmuseum in KinderBoekenHuis.

Een groot deel van de enorme collectie (zo'n 30.000 boeken) moeten dan een nieuwe bestemming hebben gevonden, want het nieuwe pand (de voormalige Aula) is een stuk kleiner.
's Morgens om 10.00 uur gaan de deuren open tot 16.00 uur in de middag.

Kom kijken, kom snuffelen, wie weet ligt juist dat exemplaar er tussen waar u al zo lang naar op zoek bent of stuit u op een boek dat u ooit zo dierbaar was, maar toch vergeten.
Ook voor de jeugd is er veel spannends te "scoren"

Winsum voor Winsum

Kom jij in actie voor de EHBO?

Doe mee aan een van onze actie of bedenk er zelf een!

Een heitje voor een Karweitje, een lege flessenactie, koekjes bakken en verkopen, armbandjes maken en verkopen, auto’s wassen, een rommelmarkt organiseren(haal gratis spullen lang de deuren en verkoop deze)Hugs for charity: vraag mensen een (kleine) bijdrage te leveren in ruil voor een knuffel, organiseer een sponsorloop, vraag je vereniging/team of jullie samen iets kunnen organiseren.

Geef je op en meld je actie aan op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Jouw/jullie actie wordt vermeld op facebook en als je wilt kom je/ jullie actie met deze actie in de radiouitzending van het Glazenhuis

Voor onze acties kijk op: https://www.facebook.com/winsumerglazenhuis of http://winsumerglazenhuis.nl

 

Met vriendelijke groet EHBO afdeling Winsum

Na jarenlang succesvol te zijn geweest in de showbandsector heeft Showband DOS besloten dat het tijd is om een nieuwe weg in te slaan. Tijdens taptoe Roden werd de laatste veldshow gegeven. Dit werd door het publiek enorm gewaardeerd met een staande ovatie.

Showband DOS kijkt met trots terug op haar prestaties tot nu toe, waarbij meerdere nationale kampioenschappen zijn behaald en de band heeft deelgenomen aan vele grote taptoes. Absolute hoogtepunten hierbij waren het winnen van het Wereld Muziek Concours 2013 te Kerkrade en een 7e plek op de wereldkampioenschappen in Denemarken afgelopen seizoen.

De showbandsector krijgt het steeds zwaarder. Er worden, mede door de verminderde sponsoring, steeds minder taptoes georganiseerd. Daarnaast vergrijst het publiek van taptoes en zijn goede taptoe locaties lastig te vinden. Ook DOS kan dit uit eigen ervaring bevestigen en als antwoord hierop is er een nieuw concept ontwikkeld.

Showband DOS blijft zich richten op muziek en show, maar dan show op een andere manier. Hiermee zorgt de band ervoor dat de (nieuwe)leden plezier in hun hobby houden, maar dat er ook een breder publiek bereikt wordt. De band zal breder inzetbaar zijn en hierdoor op meerdere verschillende soorten evenementen publiek kunnen entertainen.

Bij deze nieuwe koers hoort een andere manier van repeteren. Was de band eerder veelal buiten te vinden op een sportveld of groot verhard terrein, nu zal er meer binnen worden gerepeteerd. In goed overleg is hierdoor besloten dat het beter is dat Showband DOS op zoek zou gaan naar een nieuw onderkomen, en de Gereformeerde kerk in Ulrum zal verlaten. Er is op veel locaties gekeken, maar binnen de gemeente De Marne is geen geschikte locatie gevonden.

Uiteindelijk is ervoor gekozen om te verhuizen naar Winsum. Vanaf 5 november zal de club daar iedere donderdagavond repeteren. Door deze verhuizing kan DOS tevens genieten van een betere bereikbaarheid en centralere ligging ten opzichte van de locatie in Ulrum.

Begin december zal de band een open repetitie houden in de Blauwe Schuit te Winsum. Op deze avond is iedereen welkom om te kijken en kennis te maken met de band en het nieuwe onderkomen. Speel je zelf een instrument, neem deze dan gewoon mee en schuif aan!

Wat hebben we weer genoten of beter gezegd gegriezeld. Maar liefst 500 deelnemers (op een paar uitvallers na) hebben zich de stuipen op het lijf laten jagen.

In september zijn de voorbereidingen begonnen. Wie, wat, waar, hoe en vrijwilligers gezocht. Dat laatste was, dachten wij, het grootste struikelblok. Achteraf was dat waar we ons absoluut geen zorgen over hoefden te maken, zoveel mensen die zich spontaan aanmelden fantastisch gewoon. Een totaal van 148 vrijwilligers stond voor ons klaar!

De taken werden verdeeld de acts uitgedacht de vrijwilligers geinstrueerd. We hadden de beschikking over een heus catering-team, een bouwteam, verkeersregelaars, de EHBO, heel veel spoken en uiteraard een schminkteam om al deze spoken van een gruwelijk uiterlijk te voorzien.

Naast al deze menselijke inspanningen mochten we ook nog gebruik maken van de faceliteiten van 4in1-service Meijer, Autodemontagebedrijf Klaas Boer, Eigenaren voormalig vogelpark Nijenburg, V.V. Hunsingo, Pub 69, Everts Winsum, Timmerfabriek De Boer, SportsCom.nl, Discus, Logispan en Qbuzz.

Voorbereidingen klaar; het avontuur kon beginnen.  Aan gekomen bij VVHunsingo werden de deelnemers per 40 tegelijk in een geblindeerdebus gedreven door niet al te vriendelijke figuren. Als je dacht dat je daar rustig kon zitten heb jeje ernstig vergist. Niet alleen zag de chauffeur er gevaarlijk uit, zo reed hij ook. Onderweg was je zeker niet veilig, uit het niets doken twee monsterachtige individuen op,………….tsja en waar moet je dan heen in een bus……….

Je liep dit jaar of route A of route B, de start was op één plaats, maar niet de plaats waar je dacht dat het begon…….. De eersten zijn gestart om 18.45uur en de laatsten kwamen om +/-01.30uur aan op het Dorpsplein. Ieder kreeg een drankje aangeboden en velen bleven nog even gezellig op het plein de ervaringen van die avond uit te wisselen.

Dit is even een klein inkijkje in de tocht van 31/10/’15, meer gaan we natuurlijk niet verklappen. Op naar volgend jaar.

We willen graag iedreen bedanken die het voor ons mogelijk heeft gemaakt dit evenement weer tot een waar succes te maken.

Promotie Winsum

WHIPE OUT!!!!

Dit jaar organiseert Promotie Winsum voor het eerst een zogenaamde Whipe Out. A.s. vrijdag 28 Augustus zal voorafgaand aan de Nacht van Winsum van 17.00 tot circa 19.00 uur een Whipe out festijn plaatsvinden. Daar waar voorheen Fiets ‘em derin en Spuit ‘em derin werd gehouden, hebben we er dit jaar voor gekozen om iets nieuws uit te proberen. Op de maar liefst 49 meter (!!) lange Whipe Out baan, welke zich op het Winsumerdiep bevindt, is het de bedoeling om zo snel mogelijk van start naar finish te komen. De baan zal opgebouwd worden op de vertrouwde locatie aan het Winsumerdiep t.h.v. de steiger bij de Nieuwebrug.

 

Er wordt gestreden in 3 klassen:

  • 9 t/m 12 jaar
  • 13 t/m 15 jaar
  • 16 jaar en ouder

 

Voor iedere tijdsnelste ligt er weer een geldprijs van EURO 50,00 klaar.

 

Als jij, wellicht samen met je vrienden, buurt- en/ of klasgenoten, familie, etc., zin hebt om mee te doen dan horen we het graag, want we zijn nog druk op zoek naar deelnemers. Hoe meer deelnemers hoe gezelliger en zoals het nu lijkt wordt er voor vrijdag mooi weer verwacht, dus een frisse duik kan een mooie start van de Nacht van Winsum worden J

 

Aanmelden kan via  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of via "aanmelden evenementen" op deze site

 

gr.

 

Promotie Winsum

 

Ps De Gondelvaart wordt dit jaar gehouden op zaterdag 26 september aan het eind van De Lichtweek 2014 (21 tm 26 september). Het thema is in beide gevallen; "Flower Power"

Op 27 september organiseren een aantal ondernemers uit Winsum een unieke bruidsbeurs in de Obergumer kerk.

De beurs is geopend van 11:00-16:00 uur.

Diverse standhouders uit Winsum en omgeving kunnen je laten zien wat er allemaal mogelijk is op het gebied van trouwen. Twee maal gedurende deze dag wordt er een modeshow gegeven met échte bruiden, kleding voor daggasten, lingerie en 's middags met kindermode.

Heb je trouwplannen? Kom vooral langs en laat je inspireren!

Meedoen banner

Download agenda

Facebook

facebook promotiewinsum